neaodos-logo
>>Περιγραφή Έργου

Περιγραφή Έργου

Η Νέα Οδός, έχει αναλάβει τη μελέτη, τον σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, τη διαχείριση και τη συντήρηση του έργου παραχώρησης «Ιόνια Οδός». Αυτό το έργο πνοής, περιλαμβάνει τα παρακάτω βασικά τμήματα.

  • τον ομώνυμο αυτοκινητόδρομο «Ιόνια Οδός» μήκους 196 χλμ. από Αντίρριο έως Ιωάννινα (Ανισόπεδος Κόμβος με Εγνατία Οδό). Αυτός ο αυτοκινητόδρομος έχει τεράστια σημασία, κοινωνική και αναπτυξιακή, αφού:
    • Συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο.
    • Προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας.
    • Συμβάλλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής βελτιώνοντας την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον, αφού με την ολοκλήρωση της κατασκευής του, το ταξίδι από Αντίρριο έως και Ιωάννινα διαρκεί πλέον 1 ώρα και 40 λεπτά σε σχέση με τις 3 ώρες και 30 λεπτά που διαρκούσε προηγουμένως.
    • Πρόκειται για ένα έργο που διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς και έρχεται να καλύψει μια απαίτηση πολλών ετών και να δώσει νέα ώθηση ανάπτυξης. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του συναντάμε ανάμεσα σε άλλα: 24 γέφυρες συνολικού μήκους 7 χλμ., 4 σήραγγες συνολικού μήκους 11,2 χλμ., 77 κάτω διαβάσεις και 24 άνω διαβάσεις.

  • Τμήμα του αυτοκινητόδρομου Α.Θ.Ε. μήκους περίπου 170 χλμ. από τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεταμόρφωσης Αττικής έως τη Σκάρφεια Φθιώτιδας, μετά τα Καμένα Βούρλα. Στον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. έχει εκτελεστεί μια σειρά σημαντικών έργων μετατροπής του σε ένα σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Στόχος ήταν και είναι αυτά τα 170 χλμ. από τη Μεταμόρφωση έως και τη Σκάρφεια να μετατραπούν σε πρότυπο σημείο αναφοράς τόσο για τα ελληνικά όσο και για τα διεθνή πρότυπα. Στις εργασίες που ήδη πραγματοποιούνται περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, διαπλατύνσεις του δρόμου, αλλαγές των στηθαίων ασφαλείας, ανακατασκευές ανισόπεδων κόμβων, αναβάθμιση των υπαρχόντων χώρων στάθμευσης και δημιουργία νέων, βελτίωση οριζόντιας και κάθετης σήμανσης κ.α.
  • Το συγκεκριμένο τμήμα του Α.Θ.Ε. διασχίζει δύο περιφέρειες και τρεις νομούς και στα τεχνικά του χαρακτηριστικά συναντάμε μεταξύ άλλων: 8 γέφυρες, 30 ανισόπεδους κόμβους και ημικόμβους και 84 άνω & κάτω διαβάσεις.
  • Το συνδετήριο κλάδο του Π.Α.Θ.Ε. Σχηματάρι – Χαλκίδα, μήκους 11 χλμ.

Οφέλη

Πλήθος ενεργειών πραγματοποιούνται με στόχο τη μέγιστη δυνατή εξασφάλιση συνθηκών ασφαλούς μετακίνησης. Κατά μήκος και των δύο έργων έχουν τοποθετηθεί στηθαία ασφαλείας, ώστε να μειωθεί η πιθανότητα μετωπικών συγκρούσεων. Οι οδικοί άξονες παρακολουθούνται τόσο μέσω ειδικών συστημάτων υψηλής απόδοσης όσο και με διαρκείς περιπολίες που εξετάζουν καθημερινά την κατάσταση των αυτοκινητοδρόμων. Με προγραμματισμένες αλλά και έκτακτες εργασίες συντήρησης, διασφαλίζεται η υψηλή ποιότητα του συνόλου των υποδομών.

Με την ολοκλήρωση των έργων, μειώνεται σημαντικά ο μέσος χρόνος διαδρομής. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στη διαδρομή Αθήνα – Ράχες έχει επέλθει μείωση άνω των 45 λεπτών ενώ στη διαδρομή Αντίρριο – Ιωάννινα η μείωση αυτή ξεπερνά τη μία (1) ώρα.

Πέραν των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, την τοποθέτηση ειδικών SOS τηλεφώνων κατά μήκος των οδικών αξόνων και τη δημιουργία ασφαλών χώρων προσωρινής στάθμευσης, στη διάθεση των οδηγών υπάρχουν ομάδες άμεσης επέμβασης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πελατών και υπερσύγχρονα Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας.

Κάθε έξι μήνες κατά την περίοδο κατασκευής, η εταιρία καταθέτει εκθέσεις περιβαλλοντικής διαχείρισης που πιστοποιούν την τήρηση των Εγκεκριμένων Περιβαλλοντικών Όρων της σύμβασης παραχώρησης. Έχει συνταχθεί και εφαρμόζεται Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Παρακολούθησης και Ελέγχου, που περιλαμβάνει ενέργειες σχετικά με την επί τόπου παρακολούθηση των περιβαλλοντικών όρων, καθώς και Σχέδιο Επέμβασης με τα απαραίτητα μέτρα για την άμεση αντιμετώπιση ατυχηματικής ρύπανσης των ευαίσθητων περιοχών του έργου. Η προστασία της πανίδας και της χλωρίδας, η δημιουργία αντιπλημμυρικών έργων, η κατασκευή ειδικών διαβάσεων για τα άγρια ζώα, η αποκατάσταση της βλάστησης, η εφαρμογή σημαντικών αντιθορυβικών μέτρων με την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων, η δημιουργία ακουστικών ζωνών και αναχωμάτων με ειδικές φυτεύσεις, η διαρκής παρακολούθηση των ατμοσφαιρικών ρύπων, των δονήσεων, του θορύβου, της κυκλοφορίας και πλήθος άλλων μέτρων διασφαλίζουν την αρμονική ένταξη των οδικών αξόνων στο περιβάλλον.

Οι αξιόπιστες, ασφαλείς και ταχύτερες συνθήκες μεταφοράς ενισχύουν σημαντικά τις τοπικές οικονομίες, επηρεάζοντας θετικά τη δραστηριότητα τόσο των επιχειρήσεων όσο και κάθε πολίτη χωριστά. Επιπλέον, τόσο κατά τη διάρκεια κατασκευής όσο και κατά τη διάρκεια παραχώρησης η απασχόληση ενισχύεται  σημαντικά, καθώς οι απαιτήσεις σε ανθρώπινο δυναμικό καλύπτονται  από τους κατοίκους των κατά τόπων περιοχών.