4ψήφιος Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης
1075
Διαθέσιμος όλο το 24ώρο
Διαδραστικός Χάρτης
Κάνε κλικ και δες πλήθος χρήσιμων πληροφοριών
Ταξιδεύεις σε όλη τη χώρα, με άνεση και ευκολία!
Ανακάλυψε τα "μυστικά" και την ιστορία κάθε όμορης περιοχής
Ασφαλείς και Προστατευμένοι χώροι στάθμευσης φορτηγών – (Safe & Secure Parking Places for Trucks)
Κάθε μέρα, αγαθά αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ μεταφέρονται στο Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο, το οποίο αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις που καλείται να διαχειριστεί ο κλάδος των μεταφορών αφορά στην ασφάλεια τόσο του επαγγελματία οδηγού όσο και του εκάστοτε φορτίου. Επί του παρόντος, υπάρχει έλλειψη εγκαταστάσεων που να επιτρέπουν την ασφαλή στάθμευση των βαρέων οχημάτων και να παρέχουν παράλληλα, ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσιών για την κάλυψη της κοινωνικής ευημερίας των οδηγών.
Η λύση έρχεται μέσα από τη δημιουργία ενός πυκνότερου δικτύου ασφαλών και προστατευμένων χώρων στάθμευσης φορτηγών (SSTPAs), με σαφή ορισμό αναφορικά με τις υπηρεσίες καθώς και τα παρεχόμενα επίπεδα ασφάλειας. Οι ασφαλείς και προστατευμένοι χώροι στάθμευσης (SSTPAs) είναι απαραίτητοι όχι μόνο για να αντιμετωπιστούν τα αυξανόμενα προβλήματα κλοπής φορτίων, λαθρεπιβίβασης και επιθέσεων σε οδηγούς, αλλά και γιατί διασφαλίζουν τη σωστή και ασφαλή ανάπαυση των οδηγών φορτηγών οχημάτων, γεγονός που συμβάλλει τα μέγιστα στην οδική ασφάλεια συνολικά.
Η Νέα Οδός, πιστή στον στόχο της να είναι ο καλύτερος συνοδηγός και στους επαγγελματίες οδηγούς, συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Ανάπτυξη εννέα προστατευμένων και ασφαλών χώρων στάθμευσης για φορτηγά στην Ελλάδα» (SSTPAs) το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με τον Εκτελεστικό Οργανισμό για την Καινοτομία και τα Δίκτυα (ΙΝΕΑ) και μέσω της χρηματοδοτικής πρωτοβουλίας Connecting Europe Facility (CEF)- Τομέας Μεταφορών.
Ειδικότερα, δημιουργούνται ασφαλείς και προστατευμένοι χώροι στάθμευσης φορτηγών επιπέδου SILVER (φωτισμός, 24ώρη παρακολούθηση, εξουσιοδοτημένη πρόσβαση, WC/Ντουζιέρες, χώρος ανάπαυσης, σνακ μπαρ, περιφραγμένος χώρος) στο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών Αταλάντης στον αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ (24 θέσεις) και στον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών Επισκοπικού στον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού (21 θέσεις). Αυτοί οι χώροι θα έχουν και δυνατότητα ηλεκτρονικής προκράτησης μέσω ειδικής πλατφόρμας που αναπτύσσεται με στόχο τη βέλτιστη αξιοποίηση τους. Η συνολική δαπάνη για το έργο υπολογίζεται στα 3,3 εκατ. ευρώ.
Πρόγραμμα «Ηλεκτροδοτώ»
Το πρόγραμμα «Ηλεκτροδοτώ» αποτελεί ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα της Νέας Οδού, με στόχο την ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης καθώς και τη συλλογή και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στους εθνικούς αυτοκινητόδρομους.
Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας, το Κέντρο Καινοτόμων Τεχνολογιών και την εταιρία Creative Systems Engineering (C.S.E.) Μονοπρόσωπη Ε.Π.Ε. και έχει ως στόχο την ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογιών / δράσεων οι οποίες φιλοδοξούμε να αποτελέσουν ένα παράδειγμα εφικτής πράσινης μετακίνησης τόσο για τους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους του εθνικού δικτύου όσο και για τα περιφερειακά οδικά δίκτυα.
Καθώς μεταξύ των επιδιωκόμενων στόχων του Εθνικού Ενεργειακού Σχεδιασμού ως το 2030 αναφέρεται η συμμετοχή των ΑΠΕ στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας κατ’ ελάχιστο στο 30% (από 15.2% το 2016), και η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στο επίπεδο του 43%, σε σχέση με τα αντίστοιχα επίπεδα εκπομπών του έτους 2005 (για τους τομείς που εντάσσονται στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών -ETS), το «Ηλεκτροδοτώ» στοχεύει στο να προωθήσει ουσιαστικά την ηλεκτροκίνηση, τη μείωση των ρύπων και την αύξηση της συμμετοχή των ΑΠΕ στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας.
Πρόγραμμα Ecodrive
Προσωποποιημένη υπηρεσία οικολογικής οδήγησης «EcoDrive» Το πρόγραμμα «EcoDrive» αποτελεί ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα της Νέας Οδού, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και την εταιρία OSEVEN, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας οικολογικής οδήγησης. Ανταποκρινόμενο στους βασικούς στόχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επίτευξη βιώσιμων μεταφορών στην Ευρώπη, το πρόγραμμα φιλοδοξεί να συμβάλει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης καθώς και στη βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας. Στο πλαίσιο αυτό, το πρόγραμμα προβλέπει τη διενέργεια πειράματος χρονικής διάρκειας 3 μηνών, το οποίο θα μελετήσει την οδηγική συμπεριφορά τουλάχιστον 50 οδηγών μέσω της συλλογής δεδομένων από έξυπνα κινητά τηλεφώνα. O ρόλος της Νέας Οδού στο συνολικό ερευνητικό πρόγραμμα είναι καθοριστικός εφόσον: –Ηγείται του συνολικού προγράμματος μέσω της συλλογής των δεδομένων και της αξιολόγησης της υπηρεσίας EcoDrive Αναλαμβάνει να θέσει σε δοκιμαστική λειτουργία την εν λόγω εφαρμογή στον εταιρικό στόλο των οχημάτων της Το παραγόμενο προϊόν αναμένεται να αποτελέσει βάση για την ανάπτυξη βιώσιμων πολιτικών τιμολόγησης των υποδομών, ανάλογα με την οδηγική συμπεριφορά και την επίπτωσή της στο περιβάλλον (π.χ. η υπηρεσία μπορεί να υποστηρίξει πολιτικές τιμολόγησης Pay as You Drive και Pay How You Drive σε διόδια αυτοκινητοδρόμων). Παράλληλα, η Νέα Οδός μελετά τη διοργάνωση ημερίδας διάχυσης των αποτελεσμάτων του έργου στο ευρύ κοινό και στα ενδιαφερόμενα μέρη μετά την ολοκλήρωση του ερευνητικού προγράμματος.
FOTsis
http://cordis.europa.eu/project/id/270447
Το έργο FOTsis (European Field Operational Test on Safe, Intelligent and Sustainable Road Operation) με τη συμμέτοχή εταιριών από 4 ευρωπαϊκές χώρες (Ισπανία, Πορτογαλία, Γερμανία και Ελλάδα) είχε ως στόχο την αποτίμηση της επίδρασης των ευφυών συστημάτων μεταφορών στη διαχείριση του οδικού δικτύου, μέσω δοκιμών πεδίου ευρείας κλίμακας. Ειδικότερα στο πλαίσιο του έργου αξιολογήθηκε η ενσωμάτωση των ακόλουθων ευφυών υπηρεσιών στις υποδομές συγκεκριμένων οδικών δικτύων:
- Διαχείριση Καταστάσεων Έκτακτης Ανάγκης
- Ασφαλής Διαχείριση Συμβάντων
- Ευφυής Έλεγχος Συμφόρησης
- Δυναμικός Σχεδιασμός Διαδρομής
- Ειδική Παρακολούθηση Οχήματος
- Ενίσχυση της Αστυνόμευσης του Οδικού Δικτύου
- Αξιολόγηση της Ασφάλειας των Υποδομών
Το Έργο είχε ως στόχο να συμβάλει εποικοδομητικά στις προκλήσεις της οδικής ασφάλειας, της κινητικότητας και της βιωσιμότητας του Ευρωπαϊκού συστήματος οδικών μεταφορών, ενώ αποτέλεσε ένα πραγματικά σημαντικό βήμα στον τομέα των Μεταφορών για την καλύτερη σύνδεση και επικοινωνία των οχημάτων, των υποδομών και των κέντρων διαχείρισης της κυκλοφορίας