4ψήφιος Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης
1075
Διαθέσιμος όλο το 24ώρο
Διαδραστικός Χάρτης
Κάνε κλικ και δες πλήθος χρήσιμων πληροφοριών
Ταξιδεύεις σε όλη τη χώρα, με άνεση και ευκολία!
Ανακάλυψε τα "μυστικά" και την ιστορία κάθε όμορης περιοχής
Το 92% των προμηθειών του κλάδου των μεταφορών αφορά στην προμήθεια καυσίμων. Περισσότερο από το 60% της παγκόσμιας κατανάλωσης καυσίμων αφορά στις μεταφορές.
Η οικονομία καυσίμου είναι συνάρτηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ του οχήματος (κυβισμός, τεχνολογία), του δρόμου (ποιότητα οδοστρώματος) και του οδηγού (οδηγική συμπεριφορά).
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε κάποιες χρήσιμες συμβουλές οικονομικής και ταυτόχρονα οικολογικής οδήγησης και να τις υιοθετήσετε στην οδηγική σας συμπεριφορά:
Εξοικονόμηση Καυσίμων:
Οικονομία καυσίμου δεν σημαίνει απαραίτητα και οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα. Βασικό αξίωμα της επιστήμης της φυσικής είναι το ότι η ελαχιστοποίηση των μεταβολών της κινητικής ενέργειας μειώνει την κατανάλωση. Συνεπώς, όσο πιο ομαλά μεταβάλλουμε την ταχύτητα – είτε πρόκειται να επιταχύνουμε είτε να επιβραδύνουμε – τόσο μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου κάνουμε.
Δεν πατάμε ποτέ τέρμα το γκάζι ή το φρένο εκτός αν πρόκειται για κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Ιδιαίτερα με 1η ή 2α ταχύτητα στο κιβώτιο, η βίαιη επιτάχυνση είναι ό,τι χειρότερο από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπής ρύπων.
Αλλάζουμε ταχύτητα από μικρότερη σε μεγαλύτερη μετά τις 2000 – 2500 στροφές του κινητήρα, ώστε να οδηγούμε πάντοτε με την υψηλότερη – κατά το δυνατόν – σχέση μετάδοσης κίνησης (ταχύτητα).
Σημαντικός παράγοντας είναι και η συντήρηση. Ένα πλημμελώς συντηρημένο αυτοκίνητο, εκτός από επικίνδυνο, είναι και ενεργοβόρο. Ο κινητήρας πρέπει να είναι σωστά ρυθμισμένος, τα καυσαέρια στα προβλεπόμενα όρια, τα ελαστικά σωστά φουσκωμένα.
Αποφεύγουμε να μεταφέρουμε περιττά βάρη καθώς και σχάρες, μπαγκαζιέρες ή οτιδήποτε άλλο επηρεάζουν την αεροδυναμική.
Ο κλιματισμός είναι ένας άλλος παράγοντας που αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου. Συνιστάται να χρησιμοποιείται μόνο όταν είναι απαραίτητο και να ρυθμίζεται σε θερμοκρασία από 23 βαθμούς Κελσίου και πάνω. Επίσης, προτού τον ενεργοποιήσουμε ανοίγουμε για λίγο εντελώς τα παράθυρα ώστε να πέσει η θερμοκρασία στο εσωτερικό.
Εάν έχουμε τετρακίνητο όχημα και υπάρχει η δυνατότητα επιλογής της κίνησης σε δύο τροχούς την επιλέγουμε.
Σε περίπτωση που το όχημά μας διαθέτει υπολογιστή ταξιδίου (cruise control, trip computer κλπ) τον αξιοποιούμε προς όφελός μας.
Τα οφέλη που αποκομίζουμε σε περίπτωση εφαρμογής των παραπάνω προτάσεων είναι πολλαπλά. Μεταξύ αυτών η μείωση:
- έως και 25% της κατανάλωσης καυσίμου με ταυτόχρονη εξοικονόμηση αντίστοιχου ποσού χρημάτων
- των εκπομπών αέριων ρύπων, επιβλαβών προς το περιβάλλον
- της ηχορύπανσης
- του κόστους συντήρησης του αυτοκινήτου
Ταυτόχρονα, αυξάνουμε σημαντικά την οδική ασφάλειά μας, καθώς οι προλήψεις αυτές οδηγούν αποδεδειγμένα στη μείωση των ατυχημάτων κατά 10-25%!
Πρόγραμμα «Ηλεκτροδοτώ»
Το πρόγραμμα «Ηλεκτροδοτώ» αποτελεί ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα της Νέας Οδού, με στόχο την ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης καθώς και τη συλλογή και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στους εθνικούς αυτοκινητόδρομους.Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας, το Κέντρο Καινοτόμων Τεχνολογιών και την εταιρία Creative Systems Engineering (C.S.E.) Μονοπρόσωπη Ε.Π.Ε. και έχει ως στόχο την ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογιών / δράσεων οι οποίες φιλοδοξούμε να αποτελέσουν ένα παράδειγμα εφικτής πράσινης μετακίνησης τόσο για τους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους του εθνικού δικτύου όσο και για τα περιφερειακά οδικά δίκτυα.
Καθώς μεταξύ των επιδιωκόμενων στόχων του Εθνικού Ενεργειακού Σχεδιασμού ως το 2030 αναφέρεται η συμμετοχή των ΑΠΕ στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας κατ’ ελάχιστο στο 30% (από 15.2% το 2016), και η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στο επίπεδο του 43%, σε σχέση με τα αντίστοιχα επίπεδα εκπομπών του έτους 2005 (για τους τομείς που εντάσσονται στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών -ETS), το «Ηλεκτροδοτώ» στοχεύει στο να προωθήσει ουσιαστικά την ηλεκτροκίνηση, τη μείωση των ρύπων και την αύξηση της συμμετοχή των ΑΠΕ στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας.