Οικολογική Οδήγηση

2.6.3.-OIKOLOGIKH-ODHGHSH

Το 92% των προμηθειών του κλάδου των μεταφορών αφορά στην προμήθεια καυσίμων. Περισσότερο από το 60% της παγκόσμιας κατανάλωσης καυσίμων αφορά στις μεταφορές.

Η οικονομία καυσίμου είναι συνάρτηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ του οχήματος (κυβισμός, τεχνολογία), του δρόμου (ποιότητα οδοστρώματος) και του οδηγού (οδηγική συμπεριφορά).

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε κάποιες χρήσιμες συμβουλές οικονομικής και ταυτόχρονα οικολογικής οδήγησης και να τις υιοθετήσετε στην οδηγική σας συμπεριφορά:

Εξοικονόμηση Καυσίμων:

Οικονομία καυσίμου δεν σημαίνει απαραίτητα και οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα. Βασικό αξίωμα της επιστήμης της φυσικής είναι το ότι η ελαχιστοποίηση των μεταβολών της κινητικής ενέργειας μειώνει την κατανάλωση. Συνεπώς, όσο πιο ομαλά μεταβάλλουμε την ταχύτητα – είτε πρόκειται να επιταχύνουμε είτε να επιβραδύνουμε – τόσο μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου κάνουμε.

Δεν πατάμε ποτέ τέρμα το γκάζι ή το φρένο εκτός αν πρόκειται για κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Ιδιαίτερα με 1η ή 2α ταχύτητα στο κιβώτιο, η βίαιη επιτάχυνση είναι ό,τι χειρότερο από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπής ρύπων.

Αλλάζουμε ταχύτητα από μικρότερη σε μεγαλύτερη μετά τις 2000 – 2500 στροφές του κινητήρα, ώστε να οδηγούμε πάντοτε με την υψηλότερη – κατά το δυνατόν – σχέση μετάδοσης κίνησης (ταχύτητα).

Σημαντικός παράγοντας είναι και η συντήρηση. Ένα πλημμελώς συντηρημένο αυτοκίνητο, εκτός από επικίνδυνο, είναι και ενεργοβόρο. Ο κινητήρας πρέπει να είναι σωστά ρυθμισμένος, τα καυσαέρια στα προβλεπόμενα όρια, τα ελαστικά σωστά φουσκωμένα.

Αποφεύγουμε να μεταφέρουμε περιττά βάρη καθώς και σχάρες, μπαγκαζιέρες ή οτιδήποτε άλλο επηρεάζουν την αεροδυναμική.

Ο κλιματισμός είναι ένας άλλος παράγοντας που αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου. Συνιστάται να χρησιμοποιείται μόνο όταν είναι απαραίτητο και να ρυθμίζεται σε θερμοκρασία από 23 βαθμούς Κελσίου και πάνω. Επίσης, προτού τον ενεργοποιήσουμε ανοίγουμε για λίγο εντελώς τα παράθυρα ώστε να πέσει η θερμοκρασία στο εσωτερικό.

Εάν έχουμε τετρακίνητο όχημα και υπάρχει η δυνατότητα επιλογής της κίνησης σε δύο τροχούς την επιλέγουμε.

Σε περίπτωση που το όχημά μας διαθέτει υπολογιστή ταξιδίου (cruise control, trip computer κλπ) τον αξιοποιούμε προς όφελός μας.

Τα οφέλη που αποκομίζουμε σε περίπτωση εφαρμογής των παραπάνω προτάσεων είναι πολλαπλά. Μεταξύ αυτών η μείωση:

  • έως και 25% της κατανάλωσης καυσίμου με ταυτόχρονη εξοικονόμηση αντίστοιχου ποσού χρημάτων
  • των εκπομπών αέριων ρύπων, επιβλαβών προς το περιβάλλον
  • της ηχορύπανσης
  • του κόστους συντήρησης του αυτοκινήτου

Ταυτόχρονα, αυξάνουμε σημαντικά την οδική ασφάλειά μας, καθώς οι προλήψεις αυτές οδηγούν αποδεδειγμένα στη μείωση των ατυχημάτων κατά 10-25%!