Κατασκευή

3.2. KATASKEVI

Η κατασκευή της Ιόνιας Οδού, πέραν από απαίτηση ετών με στόχο την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Ελλάδας, αποτελεί τεράστια πρόκληση καθώς πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, σε ένα περιβάλλον με ιδιαίτερες γεωλογικές συνθήκες, έντονο ανάγλυφο και υψηλές γεωτεχνικές προκλήσεις.

Η Ιόνια Οδός, ο αυτοκινητόδρομος που συνδέει ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα, περιλαμβάνει:

  • 196 χλμ. νέου, σύγχρονου, υψηλών προδιαγραφών αυτοκινητοδρόμου
  • 4 σήραγγες διπλής κατεύθυνσης, συνολικού μήκους 11,2 χλμ.
  • 24 γέφυρες, συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ.
  • 77 κάτω & 24 άνω διαβάσεις
  • 392 οχετούς διαφόρων διαστάσεων και τύπων
  • 5 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ)
  • 3 Κέντρα Λειτουργίας και Συντήρησης
  • 4 Μετωπικούς και 5 Πλευρικούς Σταθμούς διοδίων

Με στόχο το τμήμα του ΠΑΘΕ και του Συνδετήριου Κλάδου Σχηματάρι – Χαλκίδα να αποτελέσει έναν υψηλών προδιαγραφών σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, η Νέα Οδός προχώρησε ήδη σε νέες κατασκευές και εργασίες αναβάθμισης. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • 350 χλμ. νέου ασφαλτοτάπητα, μονού κλάδου
  • 340 χλμ. περίφραξη ασφαλείας
  • 6,4 χλμ. νέου αυτοκινητόδρομου στην περιοχή της Υλίκης
  • 14 χλμ. αμφίπλευρης διαπλάτυνσης της παλαιάς Εθνικής Οδού στο τμήμα Ριτσώνα – Θήβα
  • 2.600 νέες πινακίδες σήμανσης
  • 21.360 τετραγωνικά μέτρα ηχοπετασμάτων

Αναλυτικές πληροφορίες αναφορικά με την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών καθώς και μια πλήρη παρουσίαση των έργων μπορείτε να δείτε στα παρακάτω βίντεο.